Aankondiging van aanstaande domeinmigratie
Beste collega
We willen jullie graag informeren over een belangrijke verandering die op a.s. maandag 25 september zal plaatsvinden. Deze verandering heeft betrekking op onze domeinmigratie, die invloed zal hebben op de manier waarop we toegang hebben tot en gebruik maken van onze Microsoft-diensten (zoals OneDrive, Teams, Outlook, en OneNote) en inloggen op onze Google omgeving.
Op 25.09.23 zullen alle bestaande gebruikersaccounts met een e-mailadres dat eindigt op @sgr14.be of @scholengroep14.be automatisch worden omgezet naar een nieuw e-mailadres met het domein @scholengroepsam.be. Dit nieuwe e-mailadres zal het enige actieve account zijn dat je zult gebruiken voor toegang tot onze Microsoft-diensten of om in te loggen op een Chromebook.
Hier zijn enkele belangrijke punten om te onthouden:
- Nieuw e-mailadres: Je nieuwe e-mailadres zal in de vorm zijn van naam.voornaam@scholengroepsam.be, berichten verstuurd naar je oude account (@sgr14.be of @scholengroep14.be) komen automatisch terecht op je nieuwe account.
- Wachtwoord blijft hetzelfde: Je huidige wachtwoord blijft ongewijzigd, dus je hoeft je geen zorgen te maken over het resetten van je wachtwoord.
- Toegang via de webportal: Je kunt toegang krijgen tot al onze Microsoft-diensten via de webportal www.office.com. Hier kun je ook de volledige Office-pakket downloaden en installeren op je eigen privé-apparaten.
- Mogelijke verstoring: Tijdens de migratie kunnen er lichte verstoringen optreden in onze Office-diensten. We vragen om je begrip en geduld als je tijdelijk hinder ondervindt.
- Opnieuw aanmelden: Na de migratie moet je je opnieuw aanmelden bij al onze diensten. Gebruik hierbij je nieuwe e-mailadres (naam.voornaam@scholengroepsam.be) om in te loggen.
- Data blijft bewaard: de gegevens blijven beschikbaar onder het nieuwe account, dus je OneDrive data & mail worden mee overgezet.
- Aanmelden schoollaptop : Het nieuwe account @scholengroepsam.be is het account dat je nodig hebt om aan te melden op je schoollaptop (Chromebook of Windows toestel)
We begrijpen dat deze verandering wat aanpassing kan vergen. Als je vragen hebt of hulp nodig hebt tijdens dit proces, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze IT-ondersteuning door een ticket aan te maken via onze helpdesk : https://helpdesk.scholengroepsam.be
Bedankt voor je begrip en medewerking terwijl we deze migratie uitvoeren. We streven ernaar om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.
OPM : de accounts van de leerlingen blijven ongewijzigd